Alışverişler ve Bonuslar

Bonus almadım. Ne yapmalıyım?
Alışverişinizi tamamladıysanız ve bonusunuz 5 gün içerisinde yansımadıysa, bu durum mağazanın bize alışverişiniz ile ilgili bilgi aktarmadığı anlamına gelmektedir. Bonusunuz da bu yüzden hesabınıza eklenmemiştir.

Alışverişinizi tüm tavsiye ve mağaza şartlarına uygun olarak yaptığınızdan eminseniz, lütfen Bonusum Nerede? formunu doldurunuz. Bu şekilde mağazayla iletişime geçebiliriz.

Artıway’de bulunan bazı mağazaların koşulları gereği manuel bonus eklemeye izin vermediğini, bu nedenle de Bonusum Nerede? formunda bulunmadıklarını bilgilendirmek isteriz.

Ek olarak, Bonusum Nerede? formunun alışveriş sonrasındaki ilk 6 ay içerisinde gönderilmesi gerektiğini, aksi takdirde takibinin yapılamadığını hatırlatmak isteriz.

Bonusum ne zaman ödemeye uygun olur?
Alışverişinizi gerçekleştirdikten ve bonusunuz hesabınıza Değerlendirmede olarak yansıdıktan sonra, mağazanın iptal ve iade süreci için belirlediği ve yasal sürenin tamamlanması beklenir. Daha sonra mağaza alışverişinizin belirtilen tüm koşullara uygun olup olmadığını kontrol eder.

Mağaza alışverişinizin bonus için uygun olduğunu kabul ettikten sonra, Artıway’e ödemesini gerçekleştirir ve bonusunuz Ödemeye Uygun olarak güncellenir.

Bu tüm süreç belirli istisnalar haricinde 3 ay sürmektedir:

– Seyahat rezervasyonu sitelerinden yapılan rezervasyonlarda, bonusunuz rezervasyonunuzun tamamlanmasının ardından 9 hafta içerisinde ödemeye uygun olur.

Örneğin, rezervasyonunuzu 1 Eylül 2021 tarihinde gerçekleştirdiyseniz ve Check-out tarihiniz 21 Aralık 2021 ise, bonusunuz 1 Mart 2022 tarihi veya öncesinde ödemeye uygun olur.

Bonusum neden iptal oldu?
Bonusunuzun neden iptal olduğunu kesin olarak her zaman bilemiyoruz, ancak bonuslar genellikle aşağıdaki sebeplerden dolayı iptal olur:

– Siparişinizde iptal veya iade bulunması durumunda;
– Artıway ile birleştirilemez başka bir kampanya veya kupon kullanılması durumunda;
– Mağazanın alışveriş komisyonunu başka bir siteye yapması durumunda (fiyat karşılaştırma, kupon siteleri v.b.);
– Mağazanın bonus vermediği bir ödeme metodu kullanılması durumunda (Cüzdan, hediye kartı v.b.);
– Mağazanın Artıway sayfasındaki koşullara uygun olmayan alışveriş.

Bonus durumları ne anlama geliyor?
Değerlendirmede: Bonusunuz hesabınıza yansıdığında Değerlendirme statüsünde bulunacaktır. Mağazalar, alışveriş yaptığınız tarihten itibaren bonuslarınızı değerlendirme sürecine alırlar. Bu süre iade, değişim ve iptal süreçlerini göze alabilmek ve işlem sürecinden dolayı gerekli bir süredir. Bonusunuzun değerlendirmesi mağazalar tarafından tamamlandığında bonus durumunuz hesabınızda da güncellenir.

Ödemeye Uygun: Bonusunuz mağaza tarafından onaylandığında bonusunuz Ödemeye Uygun statüsüne değiştirilir. Ödeme limitine ulaştığınızda ise bonusunuzu transfer edebilirsiniz.

İptal: Siparişiniz iptal, iade veya kısmi iade edildiyse ya da mağaza özel koşullarından biri sağlanmadıysa, mağaza tarafından bonusuz iptal edilebilir. Bu durumda bonusunuz İptal durumunda bulunacaktır. Belirtmek isteriz ki, bonusunuz yalnızca mağaza tarafından iptal edilebilir, Artıway bonuslarınızı iptal etmemektedir.

Ödenen: Bu bonus durumu, banka hesabınıza aktardığınız tüm bonusların toplamını göstermektedir.

Bonusumun yansıması için ne kadar beklemeliyim?
Bonusunuz normal şartlarda alışverişinizden sonraki 15 dakika içinde hesabınıza yansımaktadır. Bonusunuz hesabınıza eklendikten sonra Artıway tarafından bir bildirim e-postası da tarafınıza iletilir.

Ancak bazı durumlarda mağazaların bize alışverişiniz ile ilgili bildirim yapması 5 gün kadar sürebilmektedir. Mağaza bize bildirim yaptığı anda bonusunuz hesabınıza eklenir. Eğer bonusunuz 5 gün içinde yansımadıysa sitemizdeki Bonusum Nerede? formunu doldurabilirsiniz.

Alışverişlerimde kupon kullanırsam bonus kazanabilir miyim?
Bonusunuzun yansıdığından ve onaylanacağından emin olmak için, yalnızca Artıway tarafından paylaşılan kuponları kullanmanızı öneririz. Bazı mağazaların kupon kullanımları ile ilgili detaylı şartları bulunmaktadır. Alışverişinizi gerçekleştirmeden önce mağaza şartlarını da dikkatlice okumanızı tavsiye ederiz.
Alacağım bonus miktarını neler belirlemektedir?
Artıway’de bulunan mağazalar kendi para iadesi oranlarını belirlemektedir. Para iadeleri belirli bir tutar veya alışverişinizin belirli bir yüzdesi olabilir.

Mağazalar çoğu durumda farklı ürün kategorileri için farklı oranlar belirler, bazı mağazalar devamlı müşterileri için farklı oranlar sunabilir.

Bazı mağazalar ise KDV ve kargo masrafları için bonus ödemesi gerçekleştirmez, bu nedenden dolayı bonusunuz bu masraflar düşüldükten sonra hesaplanır.

Artıway’deki her mağazanın sayfasında bonus oranlarını ve mağaza özel koşullarını(bazı mağazalar, cep telefonu gibi spesifik kategoriler için bonus vermeyebilir) görüntüleyebilirsiniz.

Mağazaya tıklamadan önce özel koşullarını ve bonus oranlarını dikkatlice gözden geçirmenizi önemle tavsiye ederiz.

Tarayıcımda AdBlock gibi reklam engelleyici eklentiler yüklü ise bonus/para iadesi kazanabilir miyim?
Artıway üzerinden mağazaya tıklama yaptığınızda tarayıcınızdaki çerezler ile sistem sizi tanıyarak alışveriş kaydınızı tutar ve bonusunuzun tanımamasını yapar. AdBlock gibi reklam engelleyici eklentiler kullandığınızda ise çerez takibi mümkün olmadığından bonus yansımama problemi yaşayabilirsiniz. Bu nedenle, alışverişinizi tamamlarken bu tür programları etkinsizleştirmenizi tavsiye ediyoruz.
Artıway'e üye önce yaptığım veya Artıway üzerinden tıklamadığım alışverişler için bonus alabilir miyim?
Ne yazık ki hayır. Mağazalar yalnızca Artıway üzerinden yapılan alışverişler için tarafımıza ödeme yapmaktadır. Bu nedenle üye olmadan önceki veya Artıway üzerinden gitmediğiniz alışverişler için bonus verilmemektedir.
Çerezler tarayıcıda nasıl aktifleştirilir?
İnternet tarayıcınızdaki çerezleri etkinleştirmek için, kullandığınız tarayıcı sürümüne göre belirtilen adımları takip edebilirsiniz. Çerez takibinin etkin olup olmadığını, tarayıcınızı yeniden başlatarak ve bu sayfayı yenileyerek kontrol edebilirsiniz.

Google Chrome:

1. Tarayıcı Çubuğu – Menü seçeneğini tıklayın;
2. Ayarlar seçeneğini tıklayın;
3. Gelişmiş ayarları göster seçeneğini tıklayın;
4. Gizlilik seçeneğinde İçerik ayarlarını göster seçeneğini tıklayın;
5. Çerezlerin altında Yerel verilerin ayarlanmasına izin ver (önerilen) seçeneğini seçin.

Microsoft Internet Explorer:

1. Tarayıcı penceresinin üstüne bulunan Ayarlar veya Ayarlar ikonu tıklayın;
2. İnternet seçenekleri bölümünü seçin;
3. Gizlilik sekmesinde bulunan Gelişmiş seçeneğini tıklayın;
4. Gelişmiş Gizlilik Ayarları iletişim kutusunda Otomatik tanımlama bilgisi işlemeyi geçersiz kıl seçeneğinin seçili olduğundan emin olun;
5. Birinci ve Üçüncü parti çerezlerini Kabul Et olarak ayarlayın;
6. Oturum tanımlama bilgilerine her zaman izin ver seçeneğini işaretleyin;
7. Tamam’a tıklayın;
8. Internet Explorer’dan çıkın ve tarayıcınızı yeniden başlatın.

Mozilla Firefox:

1. Menü ikonundaki menü tuşuna tıklayın;
2. İçerik Engelleme seçeneğine tıklayın;
3. Gizlilik & Güvenlik seçeneğine tıklayın;
4. İçerik Engelleme sekmesinde, Standart seçeneğini seçin.

Safari:

1. Safari > Tercihler’e tıklayın.
2. Gizlilik sekmesine tıklayın.
3. Çerezler ve web sitesi veriler bölümünde Her zaman izin veri seçin.
4. Tercihler penceresini kapatın.

Teslimattan sonra veya teslim alma sırasında sipariş için ödeme yaparsam bonus alır mıyım?
Mağazadan mağazaya bu durum değişiklik göstermekle beraber mağaza bu duruma izin veriyorsa bu alışverişlerinizden bonus kazanabilirsiniz. Ancak çevrimdışı veya teslimattan sonra ödemesi yapılan alışverişlerin bonus onay süresi, online siparişlerin onay süresinden daha uzun sürebilmektedir.
Artıway üzerinden mağazaya geçiş yapamıyorum. Bildirim mesajı şöyle diyor: Adblock'u Devre Dışı Bırak. Ne yapmalıyım?
Alışverişinizi gerçekleştirirken tarayıcınızdaki reklam önleyici diğer eklenti/eklentileri kapatmanızı veya temiz bir tarama geçmişine sahip başka bir tarayıcı kullanmanızı öneririz.

Belirtmek isteriz ki, tarayıcı eklentilerinin birçoğu bonuslarınızın kaydedilmesi için kullanılan Artıway çerezlerine müdahale edebilecek çerezleri kullanmaktadır. Bu durumda bonus yansımama problemleri yaşayabilirsiniz. Bu nedenle, reklam engelleyicileri ve üçüncü parti tarayıcı eklentilerini devre dışı bırakmanızı tavsiye ediyoruz: AdBlock, friGate CDN, AliExpress Satıcı Kontrolü, Ali Araçları, Privacy Badger, Ghostery, uBlock, ayrıca VPN / Proxy / Socks eklentileri vb. Anti-Banner işlevi açık olan Kaspersky Internet Security antivirüsünüz varsa, para iadesi ile alışveriş yaparken bu işlevi ayarlarda veya antivirüsün kendisinde devre dışı bırakmanızı öneririz.